Gaming Day sona erdi

GroupM tarafından birincisi düzenlenen etkinlik oyun sektörü ile reklamveren ve iş ortaklarını bir araya getirdi.

24.12.2020 - 09:12 | MediaCat

Gaming Day sona erdi

Pandemi döneminin de etkisiyle eskisinden daha fazla rağbet gören oyun sektörünün Türkiye reklam pazarında henüz hak ettiği ilgiyi göremediğini düşünen ve oyun iletişiminin markaların pazarlama karmalarında pek çok fırsatı beraberinde getirmesi nedeniyle sektörün ve oyuncu profillerinin daha iyi anlaşılması gerektiğine inanan GroupM, sektörde yer alan profesyonel oyuncular, yayıncılar, platform sahipleri, format üreticileri, teknoloji servisleri ve gaming’e yatırım yapan markalar gibi pek çok paydaşı reklamveren ve iş ortaklarıyla buluşturan etkinliği Gaming Day’in birincisini gerçekleştirdi.

15 Aralık Salı günü gerçekleşen ve 12 oturumdan oluşan etkinlik GroupM CEO’su Bülent Yar ve TESFED (Türkiye E-spor Federasyonu) Başkanı Alper Afşin Özdemir’in konuşmalarıyla başladı. Türkiye’de oyunların ve oyun yayınlarının geniş kitlelere ulaştığının altını çizen Yar ve Özdemir’in ardından GroupM Ekibi, Türkiye’de ve dünyadaki oyun pazarından ve bu çatı altındaki oyun, yayın, etkinlik, platform gibi farklı pazarlama fırsatlarından bahsettiler.

Etkinlikte söz alan ESL Türkiye’den Eren Güncü ve e-spor takımı Futbolist’ten Sinan Dursunoğlu oyunun tüm oyunculara ve markalara eşit ve geniş fırsatlar sunduğunun, pazarlama dünyasındaki pek çok sınırı kaldırdığının ve artık dil, din, ırk, ülke gibi etmenlerden bağımsız bir topluluk oluşturduğunun altını çizerken Turkcell’den Kadir Yağlı oyun ekonomisi ve oyun içi ödeme sistemlerini anlatarak Paycell içindeki oyun içi harcamaların büyüklüğünü paylaştı.

Oyun için reklamların konuşulduğu ve AMVG’den Emre Saraç’ın sunduğu bir sonraki oturumda, Adcolony’den Emirhan Ayan ve Anzu’dan Itamar Benedy tüketici deneyimini bölmeyen ve onları ödüllendiren reklam alanlarının geri dönüşlerinden ve marka hedeflerine katkısını anlattılar.

YouTube’dan Axel Taubert ve Facebook’tan Irmak Emekdaş’ın kendi platformlarında oyunun en çok izlenen kategorilerin başında geldiğininin altını çizdikleri etkinlikte Post42 Ekibi oyuncuların tüketmek istedikleri farklı içerikleri ve geçmiş dönemdeki marka iş birlikleri deneyimlerini paylaştılar.

Red Bull’dan Çağdaş Yaltı ve Görkem Kanat markanın bu alanda düzenlediği turnuvaları, oyuncu ve takım sponsorluklarını ve ürettikleri içerikleri anlatırken GroupM’le birlikte etkinliklerinde bir çok markaya sunabildikleri iş birlikleri fırsatlarını gösterdiler.

Oyun yayıncısı Cantuğ – Unlost – Özsoy ve Tem Agency’den Yaman İnanç, bir oyun influencer’ının gözünden marka işbirliklerini anlattılar ve yeni nesil kullanıcılar için youtube ve twitch gibi mecraların nasıl “yeni nesil Televizyon kanalı” olarak konumlandırdıklarından bahsettiler. Görkem Türk ise hem pandemi döneminde mobil oyun pazarının büyümesinden hem de Google Playstore üzerindeki gaming büyüklüğünü rakamlarla paylaştı.

Oyun influencer’larıyla House of Gamers, Noobstar gibi TV formatında içerikler üreten JTG ekibinden Barış Topuz, Arzu Akbaş ve Ömer Azak, kendi ürettikleri içeriklerin yayın platformlarındaki rekor izlenmeleri ve geçmiş dönem marka birliklerinin geri dönüşlerini anlattılar. Günün son seansındaysa GroupM ekipleri 2020 yılı içinde kendi yaptıkları başarılı gaming projelerini izleyicilerle paylaştılar.

Giriş

Parolanı mı unuttun?

Parolanı mı unuttun?

Kullanıcı adını ya da e-posta adresini gir. Sana bir e-posta göndereceğiz. Oradaki bağlantıya tıklayarak parolanı sıfırlayabilirsin.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Giriş

Gizlilik Politikası

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.