30 under 30

Sektörün yaratıcı ve yenilikçi 30 yaş altı 30 ismi üçüncü kez karşınızda!

10.08.2016 - 11:39 | MediaCat

Ali Harun Sevinç, 27
Sanat Yönetmeni, Titrifikir

İki yıl önce Titrifikir ailesine katılan Ali Harun Sevinç’in iş yapış biçimini daha yakından kavramak için Kerem Kanık’a kulak vermek gerekiyor: “Kendisi ajansın en takıntılı art direktörüdür. Her işi mükemmeliyetçi tarafıyla baştan sona ele alır ve hayata geçtiği andan, yayından kalkacağı ana kadar da takipçisi olur.”

Sevinç’in son bir yılda parlayan iki işi Ülker Yupo için yarattığı dünya ve Akasya Kültür Sanat’ın marka kimliği. Titizliğin ve detaycılığın izlerinin yoğun olarak hissedildiği bu iki işten Akasya Kültür Sanat’ı özel kılan bir nokta daha var. Sevinç’in yıllar önce tasarladığı font ailesini kullanarak oluşturduğu bu görsel dünya, kendi sözleriyle kariyerinde en gurur duyduğu an.

30 under 30

Son işiniz olmasını istediğiniz şey:

Türkiye’nin tanıtımlarında kullanılacak font ailesini tasarlamak.

Kendiniz için bir slogan yazın:

AHS. Tanırsan Anlarsın.

Kariyerinizde en gurur duyduğunuz an:

Yıllar önce tasarladığım font ailesiyle Akasya Kültür Sanat markasının görsel dünyasını oluşturdum. Bu fontla yarattığım görsel dünyayı kullanmak ve yaptığım işleri açıkhava dahil tüm mecralarda görmek beni mutlu ediyor.

Reklamınız çok mu sattırsın, tribünde tezahürat mı olsun isterdiniz?

Bence ikisinin de olması gerekir. Zaten sektördeki amacımız; yaptığımız işin tüketici tarafından satın alınması ve benimsenmesi. Bunun yanında tribünde tezahürat oluyorsa yaptığımız iş hedefine doğru bir şekilde ulaşmış demektir.

Yaşlandığınızda, yapmadığınız/yaptığınız için pişman olmaktan korktuğunuz şey ne?

Dünyayı karış karış gezememiş olmak.

Doğru fikri bulduğunuzu anladığınızda yaşadığınız duyguyu üç kelimeyle tanımlar mısınız?

Heyecan, haz, şükür.

Hangi dönemde/hangi ülkede reklamcı olmak isterdiniz?

2050’de Amerika’da. Çünkü hâlâ klasik reklamcılıkla dijital reklamcılık tam olarak kaynaşmış halde değil. Dijital ajanslar var, klasik reklam ajansları var. Gelecekte bu durum nasıl harmanlanacak ve neler olacak görmek isterdim.

Telefonunuzdan eksik etmediğiniz uygulamalar neler?

Instagram, Pinterest, Grupania. (İndirimleri ve fırsatları seviyorum.)

Üniversite birinci sınıftaki Ali Harun’a tavsiyeniz ne?

Kampüsün tadını çıkar, iş hayatı zor.

İş hayatında bir toteminiz var mı? Nedir?

Takıntılı adamım. Çalışma ortamım temiz ve düzenli olmadan çalışamam, illa bir terslik olur.

Sektörde değiştirmek istediğiniz söz var mı? Varsa sizdeki karşılığı ne?

“Ödül işi yapıyorum.” Bence böyle bir tanımlama olmamalı. Zaten işimiz yaratıcılık. Her işe aynı heyecan ve özenle bakmalıyız ki hem yaptığımız işin kalitesi artsın hem de ödül alacaksak ve işlerimiz takdir görecekse gerçek işlerle olsun.

Hangi şehrin reklamını yapmak isterdiniz? Neden?

Bir şehir değil ama Doğu Anadolu’nun reklamını yapmak isterdim. O kadar yanlış tanıtılıyor ki!

Sektördeki yaratıcılığı 1 ile 10 arasında numaralandırın.

5. Çünkü ancak kampanya ve ödül işlerinde gerçekten yaratıcı işleri görüyoruz. Günlük işler genelde zaman darlığından derdi çözecek nitelikte oluyor. Bir de tabii ki müşteri revizyonları işlerin yaratıcılık ve etkileyicilik seviyesini düşürüyor.

Bu sektörde yükselmek ne kadar zor? (1 ile 10 arasında numaralandırın.)

Bunu numaralandıramam. Eğer yetenekliyseniz, işleriniz sizden daha çok parlıyorsa ve brief’lere yılmadan doğru karşılıklar verip, her seferinde daha iyisi için uğraşıyorsanız yükselmek gibi bir derdiniz olmuyor. Yaptığınız her iş size bir basamak atlatıyor.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30