Bir RPG’de oyuncu ve karakterinin arasındaki bağ, o oyuncu için dünyadaki her şeyden (gerçekten) önemli olabilir. Yarıda kalan oyuna devam etmek için tamamı ödenmiş tatilden erken dönülebilir veya son dakikada gelen bir Football Manager golü komşularınızla ilişkinizi sonsuza dek değiştirebilir.
Kelebek etkisi, kuantum dolanıklığı, rastlantısallık…
Şimdi derin bir nefes alın, çünkü fazlasıyla derin bir konuya giriyoruz, demek isterdim… ancak girmiyoruz. Oyun sohbeti yapacağız.
Okumaya başladığınız makale oyun, reklam, pazarlama ilişkisini konu alan; isteyenin yukarıdaki kavramlarla ilgili çıkarım yapabileceği veya yine bir Blizzard fail’i deyip geçebileceğiniz bilgiler içerir.
Oyun endüstrisi her geçen gün katlanarak büyürken, markaların oyunculara gerçek anlamda nüfuz edebildiğini henüz söyleyemeyiz. Oyun sponsorlukları veya entegrasyonlarına dair işler kategori/sektör bağımsız genelde avam kalıyor. Oyunla ilgili derinleşmeden markamızla eşleştirip hikâye anlatmaya başlıyoruz. Oysa oyun ile oyuncu arasındaki bağlantıyı anlayıp, hikâyeyi anlatmak yerine hikâyenin bir parçası olmayı tercih etmek gerekiyor. Bu bağ bazen çok kuvvetli olabiliyor. Markaların işi bu alanda hâliyle zorlaşırken aynı zamanda bu durum eşsiz fırsatlar doğuruyor.
Bazı okurların bu cümleden sonraki birkaç cümleyi diğerlerine göre daha fazla içselleştirecekleri gerçeği üzerinden argümanımı güçlendiriyorum. Bir RPG’de (role-playing-game) oyuncu ve karakterinin arasındaki bağ, o oyuncu için dünyadaki her şeyden (gerçekten) önemli olabilir. Yarıda kalan oyuna devam etmek için tamamı ödenmiş tatilden erken dönülebilir veya son dakikada gelen bir Football Manager golü komşularınızla ilişkinizi sonsuza dek değiştirebilir.
Bu bağı daha çarpıcı bir örnekle açabilirim: Vitalik Buterin 2007’de World of Warcraft (WoW) oynamaya başladı. Birçoğumuz gibi zamanının çok önemli bir kısmını WoW’da geçirdi. Ta ki 2010’da gelen bir güncellemeye kadar…
Çok sevgili Warlock karakterinin Siphon Life büyüsü bir güncellemeyle zayıflatılan Vitalik o gece uyuyana kadar ağladığını söylüyor. Bu hadise, Vitalik’in merkezî sistemlerin ne gibi sorunlara yol açtığına gerçekten gözlerini açtığı olay olarak tarihte yerini alıyor.
Sonra mı? Sonra Vitalik Ethereum’u, dünyanın en büyük merkeziyetsiz ağlarından birini kuruyor.
Daha sonra?
Sonrasını biliyorsunuz. Ethereum işte, internetten hızlı büyüyen, üzerinde binlerce merkeziyetsiz proje barındıran, an itibarıyla market cap’i 477 milyar dolar olan Ethereum…
“Oyundan anlıyorum ben, senden biriyim, hey oyuncu!” mesajlı, süslü sloganlı, birazcık eskimiş yöntemlerle bu kitleyi aktive etmek imkânsıza yakın. Streamer ile chat’inin arasındaki ilişkiyi gözlemlemeden, o yayındaki dinamiği anlamadan; markamızın ismini, logosunu gösterebilmek dışında gerçek bir pazarlama aktivitesi yapma şansımız pek yok. Oyundaki potansiyeli kullanabilmemiz için öncelikle iyi birer oyuncu olmamız gerekiyor. Burada hikâye anlatıcılığı, hikâye yapıcılığı anlamına geliyor.
Peki “o RPG’de oyuncu ve karakteriyle markamı ilişkilendirebilirsem veya streamer ile chat’i arasında bir aktivasyona yer bulabilirsem?”
Wendy’s’in Fornite’da yarattığı korkunç hype’ın, Burger King Stevenage sponsorluğunun akıl almaz sonuçlarının da gösterdiği gibi, işte o zaman sağlayacağın katma değerin başka bir pazarlama eforuyla kıyası dahi yapılmayacaktır. GG,WP.
Kullanıcı adını ya da e-posta adresini gir. Sana bir e-posta göndereceğiz. Oradaki bağlantıya tıklayarak parolanı sıfırlayabilirsin.
Here you'll find all collections you've created before.