Scholz&Friends Hamburg Senior Art Direktörü Yiğit Karagöz’ün çalışma masasındayız.
MediaCat’in uzun yıllar devam eden söyleşi serilerinden biri olan Kreatifin Masası’nı karantina günlerine özel olarak geri getirdik. Bu kez dünyanın farklı şehirlerindeki kreatiflerin home office çalışma masalarına konuk olduğumuz seride ilk durağımız İstanbul’dan Rafineri Creative Group Head Gizem Şengüler‘in masasıydı. Yeni durağımız için Hamburg’dayız. Yiğit Karagöz’ün rutinine dalıyor, objelerine kulak kesiliyoruz.
Evden çalışma sistemine geçiş çok zor olmadı. Hatta daha verimli bile oldu diyebilirim. İş dışında da projeler ürettiğimiz için ev düzenimizde çok büyük bir değişikliğe ihtiyaç duymadık. Ajansta her sabah 9:30’da tüm ekip toplantı yapıyorduk, aynı ekip kameralara taşınmış oldu. Olabildiğince özetle herkes birbirinden haberdar oluyor ve işlere dağılınıyor. Gün içindeki toplantılar çok uzun olmadıkça konsantrasyonu dağıtan unsurlar da azaldı.
Kendinize vakit ayırabileceğiniz, çok kıymetli bir dönem aslında. Uzun süredir aklımda olan ama vakit bulamadığım projelerimi hayata geçirecek vakti de bulmuş oldum. Garamond Warming adında bir font projesi geliştirdim.
Garamond fontunu modifiye ettiğim bir farkındalık projesi bu. Küresel ısınmanın etkilerini bir font üzerinden özetlemeye çalıştım. Aktivistlerin eylemlerinde kullandığı sloganlara yer verdiğim ve herkesin katılımına açık bir proje. Denk geldikçe herkesin bu dönemde ürettiği projeleri de takip ediyorum. Salgın ardından dünyanın hem yaşam tarzı hem de ekonomik hareketlerini hep birlikte göreceğiz ama genel olarak insanlığın adaptasyonunun ne kadar hızlı olduğunu görmek enteresan. Üretilen ürünler ve işler kısa sürede yeni dünya düzenine göre evrildi bile.
Evde pijamalı falan çalışamıyorum. Erken kalkıp, salona işe gidiyorum. Sonra elimi cebime atıp, böyle etrafa bakınmıyorum. Direkt “status” toplantısı sonrası işlere dalıyorum.
Kahvaltı ve egzersiz yapmaya çalıştıktan (!) sonra manzara bu oluyor. Arkadaki arkadaş şu sıralar çok tüy döküyor.
Bu kişisel bilgisayarım, kılıfının üzerinde 2019’da gittiğim yerlerin sticker’ları var. 2020 versiyonuna daha başlayamadım.
18 yıldır bu tahta üzerinde çalışıyorum. Ne kadar sağlam olduğuna şaşırıp geçenlerde araştırdım, Esselte diye İsveçli bir markaymış. Hayran kaldım.
Bu düzen aşağı yukarı hep aynı, son dönemde kolonyalar katıldı.
Eski usül olsa da, dijitalini de yapıyor olmama rağmen, elle yazmayınca “To do”lar tam “To do” olmuyor.
Bu dergiye sardım son dönemde. MediaCat Almanya’da satılmıyor, o yüzden masamızda yok.
Son olarak da arkadaşlarla online risk oynuyoruz. Londra-Almanya-Türkiye üçgeninde büyük savaş dönüyor.
Kullanıcı adını ya da e-posta adresini gir. Sana bir e-posta göndereceğiz. Oradaki bağlantıya tıklayarak parolanı sıfırlayabilirsin.
Here you'll find all collections you've created before.