Pazarlama uzmanlarının hastalık gibi yayılan sosyal oyunlarla bağlantı kurma zamanı geldi.
Starbucks Card Mobile gibi mobil ödeme uygulamaları sadece bir başlangıç. Yeni nesil mobile uygulama ile e-ticaretin birleştiği mobile oyun dönemi yeni başlıyor. Markalar tarafından yaratılan uygulamalar, mobil reklam konusunda yeni yollara girdiğimiz gösteriyor.
Pop dijital ajansının genel müdürü Tony Hoskins’de örnekler vererek mobil oyunların (m-oyun) pazarlama dünyası için nasıl yeni kapılar açtığını ve m-oyun ile e-ticaret arasındaki bağlantıyı anlatıyor:
En iyi niyetli mobil reklam girişimleri bile yaratıcılık eksikliğinden başarısızlığa uğradı. Mobil uygulamalar bugüne kadar boş zamanları eğlence ve haberlerle doldurmayı başardı.
Facebook’da bir şeyleri “beğen”mek fena bir fikir olmayabilir. Her yerde her zaman alışveriş yapmak da… Target, Amazon, Crate, Breel, Rei ve son olarak da Starbucks’ın kullandığı tek tıkla ürünü alıp istediğiniz yere postalama uygulaması da oldukça iyi.
Fakat markalar henüz hala müşterilerin kalbini çarptıran bir uygulama yaratamadı. Etrafa baktığımızda insanların akıllı telefonlarıyla her zaman ne yaptığını görüyoruz: Oyun oynuyorlar. Angry Bird ve Bejeweled bunlardan sadece ikisi. Bu oyunlar bir salgın gibi yayılırken insanlarda da bağımlılık yaratıyorlar.
Bankada sıra beklerken, otobüs durağında, öğlen aralarında, saatlerce kişisel rekorumuzu kırmaya, yeni içerik açmaya ve yeni özelliklere ulaşmaya çalışıyoruz. Kominiteler kurarak çevremizdeki öteki akıllı telefon kullanıcıları ile yarışıyoruz.
Tüketiciler mobil oyuna bu kadar rağbet ederken 300 bin iPhone uygulamasından hiçbirinin m-oyun ile e-ticaret arasındaki bağlantıyı kurmuş olmaması hayal kırıklığına uğratıyor. Artık pazarlama uzmanlarının parmaklarını m-oyun sektörüne sokma zamanı geldi.
Şu ana kadar hızla gerçekleşen mobil ticaret gelişimi, lokasyon merkezli pazarlama ve sosyal oyun hep tek boyutta geliştiler. Asıl heyecan verici olan, bu özellikleri tek bir mobil uygulamada birleştirmek.
M-oyun, markalar ve tüketiciler arasında kurulacak harika bir köprü olabilir. Fantastik bir oyuna girebilmek için insanlar kişisel bilgilerini paylaşabilirler. Tüketiciler oyunda seviye atlayarak, başarıyı deneyimleyebilirler. Eğer insanlar sadece sanal ödüller için bile 99 kuruş veya 1.99 kuruş ödemeye gönüllü oluyorlarsa gerçek ödüller için ne kadar para ödeyebilirler bir hayal edin.
Yüksek puanlı oyunculara ve özel testleri geçen kullanıcılara özel kuponlar sunun, tüketicinizi takdir edin. Böylece oyuna ilgilerinin dağılmamasını ve süreklilik sağlayabilirsiniz. Oluşturduğunuz bu sisteme e-ticaret ekleyin. Mesela tüketici tek bir alışverişle yeni seviyeye girme hakkı kazanabilse ve oyun deneyimi daha da eğlenceli olsa.
Hayal edin: Starbucks’da sıra beklerken oynadığınız bir oyunun sıra size geldiğinde size bir Latte kazandırma ihtimali olsa…
Bu konuda sonsuz seçenek üretilebilir. Çok uzak olmayan bir gelecekte, satışlar, özel indirimler, ücretsiz postalama hizmetleri perakendecilerin promosyon çizelgesine göre belirlenmeyecek. İnsanların oyun performansına göre verilecek.