Kim D&AD’nin prestijli sahnesine adım atıp Sarı Kalem’iyle (Yellow Pencil) kameralara poz vermek istemez ki?
D&AD’nin sert jürisini ve değerlendirme kriterlerini aşmanın zorluğu malumunuz ancak neden 2017 farklı bir yıl olmasın? D&AD Professional Awards, 55’inci kez dünyanın en yaratıcı kampanya ve tasarımlarını kabul etmeye hazırlanıyor.
Yeni alt kategoriler
Yeni seneyle birlikte organizasyonda bazı değişiklikler de duyuruldu. Yarışmaya herhangi bir yeni kategori eklenmezken, alt kategorilerde önemli değişiklikler yapıldı. D&AD ilk kez pazara sunulan; ancak beta ya da prototip aşamasında olan inovatif işleri de kabul ediyor. Yeni internet siteleri, ürünleri ve var olan platformların yenilenmiş halleri de yarışa katılabilecek. Ancak bu işler yalnızca Wood Pencil ile ödüllendirilebilecek.
D&AD bu yıldan itibaren uzun soluklu işlere de şans vermeye başlıyor. Integrated & Collaborative kategorisi altına eklenen Established Campaigns ve Collaborative alt kategorileri sırasıyla, üç yıl ve daha uzun süredir aynı konsept üzerinden devam eden işleri ve aynı zamana yayılacak şekilde birlikteliği devam eden ajans-müşteri birliklerinin yaratıcı çıktılarını değerlendirecek.
D&AD’nin 2016 sürprizi D&AD Impact, değerlendirme sürecinden Beyaz Kalem’i (White Pencil) çıkarırken; Creativity For Good kategorisi, Product ve Service Design olmak üzere iki alt kategoriyle yoluna devam edecek. Bunlara ek olarak Branded Film Content, Brand Content ismini alırken; Branding kategorisi logo ya do logo ailelerini değerlendiren Logos ve belirli bir marketing ya da reklam kampanyasının branding’ini değerlendiren Campaign Branding & Identity alt kategorileri yarışmaya dahil edildi.
Jüride cinsiyet eşitliği
D&AD 2017’de ilk kez jüri başkanlarının eşit sayıda kadın ve erkek dağılımına sahip olduğunu da duyurdu. Reklam dünyasının cinsiyet eşitsizliği tartışmalarıyla kavrulduğu 2016 yılının ardından güçlü bir mesaj veren D&AD’nin son olarak bu yılki jüri başkanlarından birinin Türk olduğunu da ekleyelim. Crafts for Advertising kategorisinin başkanlığını Havas Worldwide ABD CCO’su Toygar Bazarkaya üstleniyor.
Açıklanan diğer jüri başkanları ise şöyle:
Art Direction: Margaret Keene, Executive Creative Director, MullenLowe, ABD
Book Design: Coralie Bickford-Smith, Tasarımcı, Penguin Books, İngiltere
Branded Content & Entertainment: Tiffany Rolfe, Ortak/Chief Content Officer, Co-Collective, ABD
Crafts for Advertising: Toygar Bazarkaya, CCO, Havas Worldwide, ABD
Crafts for Design: Pann Lim, Founder, Kinetic Singapore, Singapur
Creativity for Good: Nick Worthington, Yaratıcı Başkan, Colenso BBDO, Yeni Zelanda
Digital Design: Alessandra Lariu, Former ECD Frog, Kurucu Ortak SheSays, ABD
Digital Marketing: Farid Mokart, CEO/CCO, FRED and FARID, Fransa
Direct: Stephane Xiberras, Başkan/CCO, BETC Paris, Fransa
Film Advertising: Fabio Fernandes, Başkan/CCO, F/Nazca Saatchi&Saatchi, Brezilya
Film Advertising Crafts: James Rouse, Direktör, Outsider, İngiltere
Graphic Design: Su Mathews Hale, Kıdemli Ortak, Lippincott, ABD
Integrated & Collaborative: Colleen DeCourcy, Global ECD, Wieden+Kennedy Portland, ABD
Magazine & Newspaper Design: Mieke Haase, Yönetici Ortak, Loved, Almanya
Media: Karen Blackett, Yönetim Kurucu Başkanı, MediaCom, İngiltere
Music Videos: Arno Moria, CEO/Executive Producer, Division Paris, Fransa
Outdoor Advertising: Josy Paul, Başkan, BBDO India, Hindistan
Packaging Design: Fiona Curran, Yaratıcı Ortak, Distil Studio, İngiltere
PR: Simon Shaw, CCO, H+K, İngiltere
Press Advertising: Merlee Jayme, Chairmom/CCO, Dentsu Jayme Syfu, Filipinler
Product Design: Victoria Slaker, Başkan Yardımcısı, Ürün Tasarımı, Ammunition, ABD
Radio & Audio: Jenny Glover, ECD, TBWA/Hunt/Lascaris, Güzey Afrika
Spatial & Experiential Design: Douglas Broadley, Group CEO/Kreatif Direktör, Imagination, İngiltere
Writing for Advertising: Susan Treacy, EVP, ECD, FCB Chicago, ABD
Writing for Design: Elise Valmorbida, Kurucu/Kreatif Direktör, word-design, İngiltere
Etkinlik hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.